
Po mnohých dizajnérskych experimentoch a neistých pokusoch, sa u Buellov podarilo splodiť motorku, ktorá je krásna tak technicky ako aj vizážou. Konečne ozajstný „jogurt“. A nie hocijaký!
V roku 2012 nám Erik hodlá ponúknuť novú a poriadne naloženú verziu 1190-ky s označením RS. Pod jej kapotou sa skrýva zákaznícky V-twin od Rotaxu prevŕtaný na 1190 cm3. Tento krát bude vstrekovať palivo za škrtiace klapky zväčšené na 61 mm. Motor bude disponovať 175 konskými silami a krútiacim momentom 132 Nm. Uložený bude v hliníkovom ráme s integrovanou palivovou nádržou. O podvozok sa bude starať Öhlins, vpredu 43 mm USD-čka a vzadu centrál TTX Monoshock. Ďalej ešte 17 palcové horčíkové disky a samozrejme, ako sme si už u Buella zvykli, prstencový kotúč a brzdiče vlastnej výroby. Tento krát, aby nám nebolo málo, tak 8 piestikové. So suchou hmotnosťou len 175 kg dosahuje tento športovec vysnívaný pomer hmotnosti a sily 1:1, takže o jazdných vlastnostiach sa snáď ani netreba rozvádzať, jedným slovom desivé.
Žiaľ predbežne sa počíta len s veľmi limitovanou sériou tohto kladiva (100 kusov). Predávať sa bude za cca 40 000 $, takže na nejaké náhodné stretnutia na ceste sa tešiť nemôžeme. Ale aj tak budúcim majiteľom vopred blahoželám a závidím.
A na záver ešte podarené prezentačné video od výrobcu: