RADICAL OLD-SCHOOL CAFE RACER

Upravovať a prestavovať, patrí už od prirodzenosti k motorkárskej povahe. V minulosti sme už niekoľko motoriek stavali alebo upravovali, ale vždy boli prispôsobené vkusu, filozofii a jazdnému pohodliu klienta, či legislatíve. Tento krát sme konečne mohli postaviť niečo podľa seba. Motorku ktorá má charakter a štýl. Tento štýl sme nazvali „radical old-school cafe racer“.

Hlavnou inšpiráciou projektu boli pretekárske motocykle 60-tych rokov a motocykle štýlu cafe racer z rovnakého obdobia. Snažili sme sa aby vyzerala že sa pohybuje aj keď stojí. Od toho sa odvíjal jej celkový dizajn. Stavali sme ju štyri roky, počas dlhých zimných mesiacov a keď sme si našli čas.

 

Ako základ sme použili Hondu CBX 550 z roku ’82. Bolo ťažké zohnať tento zriedkavý model v dobrom stave, ale to je samostatný príbeh. Teraz je perfektná a štartuje vždy na prvý krát. Chceli sme práve ju, kvôli jej dych berúcim parametrom, ktoré určite nadchnú každého milovníka techniky. Ale viac o nich až na konci.

TERAZ K TOMU, ČO SME VLASTNE ROBILI:

  • Výfukové potrubie sme zvolili 4 do 1 s vlastnou koncovkou – rezonátorom. Aj preto aby motor ľahšie dýchal, vzhľadom k tomu že sme použili otvorené karburátory s nasávaním, tzv. „velocity stack“. A pochopiteľne aj kvôli zvuku, ktorý je teraz výnimočne agresívny.

  • Nádrž je opatrená benzin-levelom našej vlastnej konštrukcie. Vďaka systému spojených nádob tak vieme v každej situácii, koľko ešte zostáva paliva. Navyše je náš spôsob unikátny v tom, že sa dá aplikovať na už nalakovanú nádrž bez zvárania, vďaka originálnemu spôsobu utesnenia.

  • Na kapotáž sme použili zakúpený polotovar, ktorý sme následne rezali a dodatočne formovali na použitie vlastného kopyta na mieru. Niektoré kopytá bolo aj tak nutné vyrobiť celé. Všetky časti kapotáže sú vyrobené zo sklolaminátu.

  • Sedlo sme vyrábali sami zo sklolaminátu, potiahnuté je hovädzou kožou. Je tiež vlastnoručne farbené aj šité.

  • Motív lakovania aj vyhotovenie pruhov a predného „štartovného čísla“ je tiež naša práca. Finálny výsledok povrchovej úpravy a špičkové nalakovanie bolo vykonané profesionálmi z firmy ALB. Základný odtieň červenej nesie príznačný názov „EKG“.

  • Motocykel nemá žiaden prístroj. Namiesto toho je v strede prístrojového panelu umiestnený otvorený strojček, tzv. skeleton, v ktorom sa pohybujú ozubené súkolesia. Podčiarkuje mechanickú podstatu a srdce celého stroja.

SĽÚBENÉ PARAMETRE:

  • Motor je 16-ventilový radový štvorvalec DOHC, ventily ovládané manuálne nastaviteľnými mikrovahadlami, plnený štyrmi CV karburátormi, chladený vzduchom a olejom, 11 000 ot/min, 6! stupňová prevodovka.

  • Pruženie vpredu aj vzadu je hydropneumatické, predná vidla je vybavená hydraulickým protiponorovacím systémom nastaviteľným v troch stupňoch.

  • Brzdy sú učinená technická aj konštrukčná lahôdka. V náboji kolesa umiestnené plávajúce liatinové disky s vnútorným ventilovaním, každý ovládaný štvorpiestovým plávajúcim kvapalinou ovládaným strmeňom, s náporovým ejektorovým chladením. Vpredu dvojitá, vzadu jednoduchá.

„Outsider“ je motorka pre človeka, ktorý sa nenechá zaradiť do žiadnej zo zaužívaných škatuliek.

 

Stavitelia: Július a Lukáš Biely, ktorí sú známi pod menom MotoArt.